Avem un grup de chat pe WhatsApp si Telegram

Aplicație emigrare Australia - de la A la Z

Prima dată am început să cochetăm cu ideea de a emigra prin 2008, în Noua Zeelandă. Nu era nimic bătut în cuie iar în decursul acelui an am început să mai citim pe net despre Noua Zeelanda și ce presupune procesul de emigrare.

Am mai tras de chestia asta înca 1 an până am fost deciși să ne apucăm să facem acte, iar la un studiu mai amănunțit am realizat că mai bine emigrăm în Australia, Noua Zeelandă fiind un pic cam liniștită pentru noi. Am zis ca poate la bătrânețe ne retragem pe acolo. Nu zic că este mai bine în Australia sau în Noua Zeelandă, dar, sincer, mai ușor pleci din Australia în NZ decât invers (iți trebuie viză). În 2009 ne-am căsătorit, am călătorit și nu am mai făcut nimic cu emigrarea.

Ne-am îndreptat privirile către viza 175 (viză pentru ședere permanentă) și către orașul Melbourne,

În 2010 am început serios procesul de emigrare și ne-am apucat de strâns acte. Nu trebuie multe, însă nu ne-am mișcat prea repede pentru că Laura mai avea nevoie de câteva luni de experiență în muncă, facultatea încă nu o terminase (deci nu putea obține diploma sau adeverința de absolvire a facultatii) și așa am tărăgănat situația până în luna lui Octombrie când a reușit să obțină o adeverință de la facultate, echivalentul diplomei, precum și echivalentul foii matricole.

La sfârșitul lui octombrie, Laura (aplicantul principal) a strâns recomandări de la șefi și de la câțiva colaboratori, iar înainte de Crăciun am depus pentru echivalarea studiilor de arhitect.

Pe 24 ianuarie 2011, ne-a venit un plic în care era hârtia cu echivalarea meseriei de arhitect și în care am fost anunțați că suntem buni de depus aplicația pentru viza permanentă. Deși toata treaba cu echivalarea studiilor trebuia să dureze între 5 și 20 de săptămâni, echivalarea (de când au ajuns actele acolo) a durat doar 2 sâptămâni. Ce a fost mai aiurea este că la AACA (Architects Accreditation Council of Australia) nu se poate plăti online pentru echivalare, ci doar la ei la sediu, la o poștă din Australia sau prin depozit la bancă în Australia. Am găsit însă o doamnă drăguță în Sydney care ne-a ajutat și a depus actele pentru noi la poștă și a și plătit. Le-a depus dumneai pentru că trebuiau depuse concomitent (actele și taxa). Îi mulțumim tare mult pentru acest lucru.

În luna lui februarie 2011 aveam toate actele necesare pentru emigrare (inclusiv examenul IELTS luat - 11.02.2011), dar le-am depus tocmai pe 05.05.2011. Actele se depuns ONLINE, nu se depune nimic fizic. Toate actele le-am scanat și le-am uploadat pe websitul lor, în contul nostru. Toate actele care au fost în limba Română le-am tradus legalizat și au avut și legalizare de semnătură făcută la notarul care agreeză traducătorul. Am scutit o mulțime de bani cu traducerile întrucât ne-a ajutat foarte mult o prietenă de la Constanța.

Din câte am văzut la ei pe site și din auzite, timpii de procesare a vizei 175 dureză între 18 - 24 luni. Între timp, luasem hotărârea să facem un copil, dar cu 6 zile înainte de nașterea copilului (după 7luni de la depunerea actelor), ne-au alocat un CO (case officer), care ne-a cerut analizele medicale și cazier. Aveam 28 de zile la dispoziție pentru a trimite toate actele cerute. Am trimis mail prin care am întrebat ce facem ... aștepțăm să se nască copilul? facem medicalele acum? si altele... (cazierul l-am depus rapid). Eram tare nedumeriți pentru că veneau sărbătorile și toată lumea intra în vacanță, urma să nască Laura, deci cel puțin câteva zile nu ne puteam mișca, nu anuțasem pe nimeni că ea era gravidă deși se pare ca era obligatoriu, copilul nu putea face medicalele în termenul de 28 de zile pentru că nu avea pașaport, etc...

Ne-au spus să stăm liniștiți, că nu ne mai trebuie formularul 1022 pentru modificarea circumstanțelor și că de adăugarea copilului în aplicația de viză se ocupă ei fără probleme. Medicalele să le trimitem când putem, fără să stăm stresați de termenul de 28 de zile. Speriați de termen (obișnuința din România - mai erau câteva zile până ieșeam din termen), noi oricum facuseram programare exact si ne-am dus sa facem analizele medicale. Am ajuns acasă și ne-am liniștit după ce am citit mail-ul.

Pe data de 05.01.2012 am scos și pașaportul copilului, 1 săptămână mai târziu i-am făcut și analizele medicale, și acum așteptăm să vină viza.

Pe scurt:

  • 14.07.2010 - început să strângem actele
  • 17.12.2010 - am trimis actele pentru echivalare
  • 24.01.2011 - aveam echivalarea studiilor
  • 11.02.2011 - diplomă examen IELTS
  • 03.05.2011 - am depus de viză
  • 06.12.11 - Alocare C.O.
  • 17.01.2012 - Medicale finalizate pentru toată familia

Sumar acte depuse:

  • Certificate de naștere x 3
  • Certificat căsătorie
  • Copii pașapoarte x 3
  • Poze x 3
  • Test IELTS x 2
  • Certificat echivalare studii
  • Fluturaș salariu x 5 (perioada 2008 - 2011)
  • Recomandări muncă x 4
  • Dovadă relație x 2
  • Adeverință studii lb. Română (când am depus noi se puteau lua puncte pentru asta)
  • C.I. x 2 (nu sunt necesare. Le-am depus din exces de zel)

  • TOTAL: 31 acte pentru 3 persoane viza 175

  • TOTAL costuri: 20.000+ lei

image