Avem un grup de chat pe WhatsApp si Telegram

Experienta in Australia

Postat de langfjorden pe forumul Softpedia

Randurile de mai jos sunt un rezumat al experientei mele cu emigrarea. In mod intentionat am lasat deoparte detaliile care nu sunt relevante direct emigrarii (locatii, detalii profesionale etc). Nu este o lectie in cum si de ce sa emigrezi nici o promovare a emigrarii ca o solutie spre o viata mai buna. Daca cititorul gaseste in aceste randuri o idee, o noua perspectiva sau un zambet ele si-au atins scopul.

Context

Crescand in Romania comunista emigrarea era un vis indepartat pentru multi dintre cei din jurul meu. Majoritatea cunoscutilor mei aveau pe cineva sau au auzit de cineva care a reusit sa plece si sa se realizeze dincolo asa ca era un subiect discutat frecvent mai ales cand se punea si bautura pe masa.

Motivatia si demersurile

Petru mine emigrarea nu a starnit nici un interes pana la inceputul anilor 90’ cand am terminat facultatea si am inceput sa lucrez. Dupa facultate m-am angajat in domeniu in care am studiat, aveam servici bun, castigam bine si eram apreciat la servici. Desi castigam bine pentru acele timpuri un calcul simplu imi spunea ca nu am nici o sansa sa agonisesc mare lucru in viata (apartament, masina etc) decat daca castig la loto, pronosport sau o sa primesc vreo mostenire, care nu avea de unde sa vina. Atunci emigrarea a devenit o optiune in cautarea bunastarii. Am inceput sa studies variantele de emigrare si ce implica procesul. De la inceput am stiut ca nu sunt pregatit sa ma duc sa lucrez ilegal, sa dorm pe unde apuc si sa mananc slanina si ceapa saptamani la rand ca sa pot sa fac economii.